Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________

sâmbătă, mai 21

Socrate

>> In Grecia antica Socrate(469-399 DC), era foarte mult
>> laudat pentru
>> intelepciunea lui.
>>
>>
>>
>> Intr-o zi, marele filozof s-a intalnit intamplator cu o
>> cunostinta care
>> alerga spre el agitat si care i-a spus:
>>
>> "Socrate, stii ce-am auzit tocmai acum, despre unul
>> dintre studentii tai?"
>>
>> "Stai o clipa," ii replica Socrate. "Inainte
>> sa-mi spui, as vrea sa treci
>> printr-un mic test. Se numeste Testul celor Trei."
>>
>> "Trei?"
>>
>> "Asa este," a continuat Socrate. "Inainte
>> sa-mi vorbesti despre studentul
>> meu, sa stam putin si sa testam ce ai de gand sa-mi spui.
>> Primul test este
>> cel al Adevarului. Esti absolute sigur ca ceea ce vrei
>> sa-mi spui este
>> adevarat?"
>>
>> "Nu," spuse omul. "De fapt doar am auzit
>> despre el."
>>
>> "E-n regula," zise Socrate. "Asadar, in
>> realitate, tu nu stii daca este
>> adevarat sau nu.
>>
>> Acum sa incercam testul al doilea, testul Binelui. Ceea ce
>> vrei sa-mi spui
>> despre studentul meu este ceva de bine?"
>>
>> "Nu, dimpotriva..."
>>
>> "Deci," a continuat Socrate, "vrei sa-mi
>> spui ceva rau despre el, cu toate
>> ca nu esti sigur ca este adevarat?"
>>
>> Omul a dat din umeri, putin stanjenit.
>>
>> Socrate a continuat. "Totusi mai poti trece testul,
>> pentru ca exista a treia
>> proba-filtrul Folosintei. Ceea ce vrei sa-mi spui despre
>> studentul meu imi
>> este de folos?"
>>
>> "Nu, nu chiar..."
>>
>> "Ei bine," a conchis Socrate, "daca ceea ce
>> vrei sa-mi spui nu este nici
>> Adevarat, nici de Bine, nici macar de Folos, atunci de ce
>> sa-mi mai spui?"
>>
>> Omul era invins si s-a rusinat.
>>
>>
>>
>> Si astfel Socrate nu a aflat niciodata ca nevasta-sa il
>> insela cu studentul
>> respectiv .

Niciun comentariu: