- Anii 103-105 dH - Arhitectul sirian Apolodor proiectează şi execută pentru
împăratul Traian podul peste Dunăre de Ia Drobeta Turnu Severin.
Cu ocazia inaugurării, împăratul Traian atacă Dacia .
- Anii 107-109 dH - După cucerirea Daciei, armata romană prelungeşte drumul
pietruit care lega Dunărea (la Dierna) cu interiorul Daciei până la
Apulum (Alba-Iulia),
Potaissa (Turda), Napoca ( Cluj-Napoca ] şi Porolissum (Moigrad)
(aproximativ 480 km).
- Anul 275 dH - După retragerea legiunilor romane din Dacia , pe
fostul teritoriu ocupat
rămâne o reţea de 12.000 de km de drumuri pietruite construite în 169 ani
(ritm de construcţie de 71 km/an).
Dintre cei 12.000 de km, pe teritoriul actualului judeţ Constanţa se
aflau aproape 350 km,
dintre care 100 km făceau parte din categoria drumurilor imperiale (un
fel de autostradă romană).
- 18 iulie 2005 - Consiliul Judeţean Constanţa eliberează Certificatul
de urbanism
nr. 58 pentru tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia - Constanţa ,
inclusiv centura de ocolire a municipiului
- noiembrie 2005 - Ministrul Transporturilor Gheorghe Dobre declară că
Autostrada Soarelui va fi finalizată în anul 2008
- 02 august 2007 - Consiliul Judeţean Constanţa eliberează
Certificatul de urbanism
nr. 122 pentru centura de ocolire a municipiului Constanţa
- 27 februarie 2008 - Consiliul Judeţean Constanţa eliberează
Certificatul de urbanism
nr. 46 pentru tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia - Constanţa
- 31 august 2008 - Ministerul Culturii îi atrage atenţia ministrului
Radu Berceanu că
lucrările de cercetare şi descărcare
arheologică s-au făcut cu o
firmă care nu este abilitată să
desfăşoare astfel de lucrări.
- 11 martie 2009 - Ministrul Radu Berceanu anunţă că Autostrada
Soarelui va fi gata
în primăvara anului 2011. Sunt desemnaţi constructorii pentru cele
două tronsoane
(Cernavodă -Medgidia şi Medgidia - Constanţa )
- 16 martie 2009 - Ministrul Radu Berceanu anunţă că pe Autostrada
Soarelui se va
circula începând din luna aprilie a anului 2011.
- 2 iulie 2009 - Ministrul Radu Berceanu identifică primul "duşman" al
construcţiei de
autostrăzi în România: dacii lui Burebista care s-au apucat să
construiască fortificaţii
pe viitorul traseu al autostrăzii
- 7 septembrie 2009 - CNADR comunică constructorului necesitatea
modificării traseului
pe tronsonul Cernavodă - Medgidia ca urmare a vestigiilor
descoperite de arheologi
pe tarseul iniţial. Pe lângă dacii lui Burebista, pe lista
"duşmanilor" construcţiei de autostrăzi
se alătură romanii din Legiunile a XIII a Gemina şi a IV a Macedonica.
- 29 octombrie 2009 - CNADR avizează noul traseu pentru segmentul
Cernavodă - Medgidia
- 24 februarie 2010 - CNADR semnează contractul de consultanţă cu o
firmă de avocatură
pentru efectuarea expropierilor necesare traseului autostrăzii
- Iulie 2010 - CNADR predă către constructorul COLAS terenul aferent
unui segment
de doar 5 km din totalul de 20 km (segmentul Cernavodă - Medgidia)
- 15 august 2010 - Acelaşi Radu Berceanu anunţă că pe Autostrada
Soarelui se va circula
începând din iunie 2011, cel puţin pe un singur fir.
- 10 noiembrie 2010 - Ministrul Anca Boagiu anunţă că Autostrada Soarelui
va fi finalizată la sfârşitul anului 2011
- 15 februarie 2011 - Reprezentantul la Constanţa al ministrului Anca
Boagiu începe
identificarea "vinovaţilor de serviciu" pentru întârzierea
finalizării autostrăzii.
După o scurtă analiză, se hotărăşte că Nicuşor Daniel Constantinescu
este rudă directă cu dacii şi romanii.
- 8 martie 2011 - Ministrul Anca Boagiu "identifică" un nou duşman al
finalizării autostrăzii,
pe francezii de la COLAS (rude îndepărtate cu romanii lui Berceanu
prin alianţă cu galii)
- 11 martie 2011 - Un cutremur devastator loveşte Japonia.
Printre obiectivele distruse se numără
autostrada Tohoku.
- 24 martie 2011 - După 13 zile de lucru intens,
autostrada Tohoku este redeschisă pe o
lungime de 300 km.
- 14 martie 2011 - Ministrul Anca Boagiu declară că Autostrada Soarelui
va fi finalizată în anul 2012
-14 martie 2011 - Din 760 de imobile necesar a fi expropriate pe
tronsonul Cernavodă - Medgidia,
au fost rezolva ....
- 31 martie 2011 - Proprietarii de culturi viticole din zonă încep
lucrările agricole specifice
(legatul şi tăiatul viţei de vie). Până la
această dată nici unul dintre aceştia
nu a fost anunţat oficial despre expropriere,
nu s-au făcut evaluări şi nici măsurători în teren.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu