Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________

sâmbătă, mai 7

Istoric Autostrada Soarelui, tronson Cernavodă - Medgidia - Constanţa

PREAMBUL

- Anii 103-105 dH - Arhitectul sirian Apolodor proiectează şi execută pentru

   împăratul Traian podul peste Dunăre de Ia Drobeta Turnu Severin.

   Cu ocazia inaugurării, împăratul Traian atacă Dacia .

- Anii 107-109 dH - După cucerirea Daciei, armata romană prelungeşte drumul

   pietruit care lega Dunărea (la Dierna) cu interiorul Daciei până la
Apulum (Alba-Iulia),

   Potaissa (Turda), Napoca ( Cluj-Napoca ] şi Porolissum (Moigrad)
(aproximativ 480 km).

- Anul 275 dH - După retragerea legiunilor romane din Dacia , pe
fostul teritoriu ocupat

   rămâne o reţea de 12.000 de km de drumuri pietruite construite în 169 ani

    (ritm de construcţie de 71 km/an).

Dintre cei 12.000 de km, pe teritoriul actualului judeţ Constanţa se
aflau aproape 350 km,

dintre care 100 km făceau parte din categoria drumurilor imperiale (un
fel de autostradă romană).

- 18 iulie 2005 - Consiliul Judeţean Constanţa eliberează Certificatul
de urbanism

    nr. 58 pentru tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia - Constanţa ,

     inclusiv centura de ocolire a municipiului

- noiembrie 2005 - Ministrul Transporturilor Gheorghe Dobre declară că

                             Autostrada Soarelui va fi finalizată în anul 2008

- 02 august 2007 - Consiliul Judeţean Constanţa eliberează
Certificatul de urbanism

    nr. 122 pentru centura de ocolire a municipiului Constanţa

- 27 februarie 2008 - Consiliul Judeţean Constanţa eliberează
Certificatul de urbanism

   nr. 46 pentru tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia - Constanţa

 - 31 august 2008 - Ministerul Culturii îi atrage atenţia ministrului
Radu Berceanu că

                              lucrările de cercetare şi descărcare
arheologică s-au făcut cu o

                              firmă care nu este abilitată    să
desfăşoare astfel de lucrări.

- 11 martie 2009 - Ministrul Radu Berceanu anunţă că Autostrada
Soarelui va fi gata

   în primăvara anului 2011. Sunt desemnaţi constructorii pentru cele
două tronsoane

   (Cernavodă -Medgidia şi Medgidia - Constanţa )

- 16 martie 2009 - Ministrul Radu Berceanu anunţă că pe Autostrada
Soarelui se va

    circula începând din luna aprilie a anului 2011.

- 2 iulie 2009 - Ministrul Radu Berceanu identifică primul "duşman" al
construcţiei de

    autostrăzi în România: dacii lui Burebista care s-au apucat să
construiască fortificaţii

    pe viitorul traseu al autostrăzii

- 7 septembrie 2009 - CNADR comunică constructorului necesitatea
modificării traseului

   pe tronsonul Cernavodă - Medgidia ca urmare a vestigiilor
descoperite de arheologi

    pe tarseul iniţial. Pe lângă dacii lui Burebista, pe lista
"duşmanilor" construcţiei de autostrăzi

    se alătură romanii din Legiunile a XIII a Gemina şi a IV a Macedonica.

- 29 octombrie 2009 - CNADR avizează noul traseu pentru segmentul
Cernavodă - Medgidia

- 24 februarie 2010 - CNADR semnează contractul de consultanţă cu o
firmă de avocatură

   pentru efectuarea expropierilor necesare traseului autostrăzii

- Iulie 2010 - CNADR predă către constructorul COLAS terenul aferent
unui segment

   de doar 5 km din totalul de 20 km (segmentul Cernavodă - Medgidia)

- 15 august 2010 - Acelaşi Radu Berceanu anunţă că pe Autostrada
Soarelui se va circula

   începând din iunie 2011, cel puţin pe un singur fir.

- 10 noiembrie 2010 - Ministrul Anca Boagiu anunţă că Autostrada Soarelui

   va fi finalizată la sfârşitul anului 2011

- 15 februarie 2011 - Reprezentantul la Constanţa al ministrului Anca
Boagiu începe

   identificarea "vinovaţilor de serviciu" pentru întârzierea
finalizării autostrăzii.

   După o scurtă analiză, se hotărăşte că Nicuşor Daniel Constantinescu

    este rudă directă cu dacii şi romanii.

- 8 martie 2011 - Ministrul Anca Boagiu "identifică" un nou duşman al
finalizării autostrăzii,

    pe francezii de la COLAS (rude îndepărtate cu romanii lui Berceanu
prin alianţă cu galii)

- 11 martie 2011 - Un cutremur devastator loveşte Japonia.

                             Printre obiectivele distruse se numără
autostrada Tohoku.

- 24 martie 2011 - După 13 zile de lucru intens,

                             autostrada Tohoku este redeschisă pe o
lungime de 300 km.

- 14 martie 2011 - Ministrul Anca Boagiu declară că Autostrada Soarelui

                             va fi finalizată în anul 2012

-14 martie 2011 - Din 760 de imobile necesar a fi expropriate pe
tronsonul Cernavodă - Medgidia,

                            au fost rezolva ....

- 31 martie 2011 - Proprietarii de culturi viticole din zonă încep
lucrările agricole specifice

                            (legatul şi tăiatul viţei de vie). Până la
această dată nici unul dintre aceştia

                            nu a fost anunţat oficial despre expropriere,

                             nu s-au făcut evaluări şi nici măsurători în teren.

Niciun comentariu: