Ecartamentul standard al cailor ferate din Statele Unite
> este de 143.5 cm. Este un numar foarte ciudat. De ce se
> foloseste acest ecartament?
> Pentru ca asa se construiau in Anglia , iar primele cai
> ferate din SUA au fost facute de englezi expatriati.
>
>
> De ce construiau englezii asa? Pentru ca primele cai
> ferate au fost facute de oamenii care construisera
> tramvaiele premergatoare trenului si acesta era ecartamenul
> folosit de ei. Dar de ce se folosea la tramvaie acest
> ecartament?
>
>
> Atunci cind au inceput sa se faca tramvaiele s-au folosit
> aceleasi scule si sabloane pe care le foloseau pentru a
> construi trasuri, iar la acestea, asta era spatierea
> rotilor. Dar de ce aveau trasurile nevoie de aceasta
> distanta intre roti?
>
>
> Ei bine, daca ar fi incercat sa foloseasca orice alta
> spatiere,rotile s-ar fi rupt in cele din urma pe vreunul din
> vechile drumuri din Anglia , pentru ca aceasta era departarea
> dintre santurile sapate de alte roti de-a lungul timpului.
>
>
> Cine construise aceste drumuri?
> Primele drumuri ce acopereau mari distante in Europa (si in
> Anglia ) au fost construite de Roma Imperiala, pentru
> legiunile ei. Multe drumuri au fost folosite de atunci pina
> in ziua de azi. Iar carele de lupta romane au sapat primele
> santuri in ele, si dupa aceea toata lumea si-a potrivit
> rotile dupa ele, ca sa nu riste sa si le strice. De vreme ce
> carele de lupta erau facute de romani (sau la comanda lor)
> erau toate la fel in privinta
> standardelor.
>
> Ecartamentul cailor ferate din Statele Unite de 143.5 cm
> deriva din specificatiile originale pentru carele de lupta
> romane. Birocratia este nemuritoare.
> Astfel ca, daca vreodata va intilniti cu cine stie ce
> specificatii stranii si va intrebati "de unde
> fundu' calului le-au scos astia?" este perfect
> posibil sa fie o intrebare corecta, pentru ca, de exemplu,
> carele de lupta romane erau facute astfel incit latimea
> lor sa fie cit fundurile celor doi cai. Astfel am gasit
> raspunsul la intrebarea de la care am pornit initial.
>
>
> Si acum partea interesanta. Cind privim naveta spatiala
> pe platforma ei de lansare, vedem doua rachete auxiliare
> atasate de rezervorul principal de combustibil. Acestea sunt
> "Solid Rocket Boosters" -- SRB. SRB-urile sunt
> facute de Thiokol la fabrica din Utah . Inginerii care au
> proiectat SRB-urile ar fi vrut sa le faca mai mari in
> diametru, dar ele trebuiau transportate cu trenul de la
> fabrica pina la locul de lansare. Calea ferata trece
> printr-un tunel in munti. SRB-urile trebuiau sa incapa in
> tunel. Tunelul este facut pe masura caii ferate, care este
> la rindul ei cam cit dosurile a doi cai. Astfel ca, una
> din trasaturile esentiale ale propulsiei celui mai puternic
> mijloc de transport din ziua de azi a fost determinata acum
> mai mult de doua mii de ani, de latimea standard a 2 dosuri de cal...
Locul unde cititorii de la PEROMANESTE pot initia automat, urmari, comenta linii de conversatie pe care le doresc. Intentia de a moderara este minima! Ca urmare, va rugam sa nu alocati resursele categoriilor nepublicabile. Multumim!
PENTRU A PUBLICA, CLICK AICI SAU TRIMITETI EMAIL LA peromaneste at google.com
Mentionati va rugam numele sub care si locul unde vreti sa va apara submisia!
Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:
Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:
Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.
Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!
______________________________
Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.
Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!
______________________________
marți, februarie 15
Semnele trecutului
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu