Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________

joi, martie 15

bugetul sanatatii in context

autor: casandra


Contrariata de afirmatia ta referitoare la cheltuielile pentru sanatate am cautat in baza de date a Organizatiei Mondiale a Sanatatii.

Organizatia publica datele definitive, din 2008, ale cheltuielilor totale pentru sanatate din toate statele lumii, in Raportul anului 2011.
Romania a cheltuit pentru sanatate, cumulat din toate sursele, 5,4% din PIB.
Am cautat statele cu chetuieli comparabile si am gasit:
1. Belarus – 5,6% din PIB
2. Camerun – 5,3% din PIB
3. Coasta de Fildes – 5,4
4. Gambia – 5,5
5. Kirghizistan – 5,7
6. Mali – 5,6
7. Nigeria – 5,2
8. Senegal – 5,7
9. Tonga – 5,0
10. Zambia – 5,9

Crezi ca ne putem compara cu Republica Democratica Congo? Nici gand! Cheltuielile totale pentru sanatate sunt acolo 7,3% din PIB.
http://www.who.int/gho/publications/world_health_statistics/EN_WHS2011_Full.pdf
Sigur, respectivele state sunt sarace si cheltuiala pentru sanatate pe cap de locuitor nu este prea mare, dar cat au impart mai echitabil.

La acest indicator (cheltuieli sanatate per capita), cu 397$ in 2008 ne apropiem de Cuba (458$), dar mai avem.
http://www.statistiques-mondiales.com/sante.htm
De abia am depasit Gabon (346$) si am egalat Panama (396$).

Niciun comentariu: