>
> Toată lumea a învăţat
> la şcoală (atât în clasele primare, cât şi în liceu),
> la capitolul antichitatea românilor, că în răstimpul
> 103-105 arhitectul Apollodor din Damasc a construit un pod
> peste Dunăre, graţie căruia Traian a reuşit să-şi
> treacă armatele în Dacia şi să o transforme în
> provincie romană ! Faină chestia, mai ales că este vorba
> de o minune a antichităţii în această parte a lumii,
> fiind considerat cel mai lung pod din Imperiul Roman ! Numai
> că. informaţia nu prea pare în regulă, mai ales că nici
> nu are "acte" ! O să mă întrebaţi: "Cum
> adică nu pare în regulă ?"
>
> Foarte simplu. Pentru construcţia acestui pod de către
> romani nu există nici un document. Nici măcar unul ! Nici
> de factură folclorică, nici epigrafică şi nici literară
> ! Apoi trebuie să vă atrag atenţia că istoria este o
> materie de studiu logică. Ori, această acţiune de
> construire a podului de la Drobeta de către Traian, prin
> intermediul arhitectului Apollodor din Damasc, este absolut
> ilogică ! Să vorbim întâi despre documente.
>
> Este cunoscut faptul că monumentul triumfal ridicat de
> Traian în urma victoriei împotriva dacilor şi cunoscut
> sub numele de Columna lui Traian, este o cronică în
> piatră care relatează pas cu pas cucerirea Daciei. Pe un
> asemenea monument, mai ales că este construit de acelaşi
> arhitect care se presupune că a ridicat şi Podul de la
> Drobeta, Apollodor din Damasc, este practic imposibil să nu
> apară o asemenea realizare !
>
> Fie si numai pentru satisfacerea orgoliului împărătesc
> şi a celui ce l-a construit., fără a mai pune la
> socoteală faptul că fără existenţa acestui pod poate
> că Dacia nu ar fi putut fi ocupată. Cu toate acestea dacă
> întrebăm documentele în legătură cu acest pod, ele tac,
> nu există dovezi literare sau epigrafice care să ateste
> construcţia podului de către romani ! Există însă în
> folclorul aromân o baladă
>
> populară care vorbeşte despre construcţia acestui pod. O
> sa vă spun imediat despre ce este vorba. Până atunci
> însă să vorbim puţin despre logica acestei afirmaţii
> tratată de specialişti ca "bătută în cuie".
> De ce ?
>
> 1. În primul rând este absolut ilogic ca romanii să fi
> putut construi podul de la Drobeta într-un răstimp atât
> de scurt (numai 2 ani) în condiţiile în care unul dintre
> maluri se afla încă în stăpânirea dacilor !
>
> 2. În al doilea rând este absolut ilogic ca Decebal,
> pentru care libertatea poporului său era mai presus de
> orice altceva să stea cu mâinile în sân şi să
> privească cum se construieşte un pod care punea în
> pericol însăşi existenţa statului dac !
>
> 3. În al treilea rând afirmaţia este ilogică întrucât
> cercetări efectuate de către ingineri au pus în
> evidenţă faptul că, cu tehnica actuală şi pe vreme de
> pace, sunt necesari cca. 5 ani pentru finalizarea unei
> asemenea construcţii ! Atunci era război ! Iar Traian nu
> era un copil care se juca de-a războiul să nu-şi dea
> seama că-şi decimează armata în van urmărind
> finalizarea acestui proiect. Tocmai de aceea pe Columnă
> armata romană trece PE UN POD DE VASE !
>
> Acestea fiind spuse să vedem, totuşi, ce este cu Podul
> "buclucaş". Cine a construit podul de piatră de
> peste Dunăre ? Mi se pare mult mai verosimil şi mai logic
> din punct de vedere istoric ca Podul de la Drobeta să fi
> fost construit cu ceva timp înaintea războaielor
> daco-romane, pe timp de pace, climat mult mai propice pentru
> realizarea unei asemenea construcţii. Cine şi de ce să fi
> construit această "perlă" a ultimei provincii
> cucerite de romani ? Dacii stăpâneau, înainte vreme,
> ambele maluri ale Dunării. Prin urmare este verosimil
> faptul ca Podul să fi fost construit de ei ! Faptul apare
> cu totul logic după ce-l citim pe Strabon:" Burebista
> stăpâneşte peste tot teritoriul de pe ambele maluri ale
> Dunării". Acelaşi autor ne spune: "(Burebista)
> trecea fluviul când dorea.", însă Dacia nu era
> putere navală la acea vreme ! Dacă iarna Dunărea putea fi
> traversată pe gheaţă, cum se întâmplă în cazul
> atacului lui Decebal în
> Moesia, care era modalitatea de a trece Dunărea, vara,
> decât. pe un pod ! Aceasta având în vedere că Burebista,
> cum spuneam, nu dispunea de o flotă din care să facă pod
> de vase. Mai mult pentru această afirmaţie există chiar
> şi documentaţie ! O baladă populară aromână,
> intitulată "Puntea din artă" ne vorbeşte,
> valorificând probabil o legendă mai veche, despre trei
> meşteri constructori iscusiţi care au lucrat la
> construcţia unui pod peste Dunăre vreme de şase ani ! A
> se observa că cifra concordă cu cercetările moderne.
> Având în vedere că Burebista stăpânea peste ambele
> maluri ale Dunării este de la sine înţeleasă necesitatea
> geo-strategică a construirii acestui pod peste care
> Burebista "trecea fluviul când dorea". Necesitate
> care se impunea având în vedere faptul că Imperiul Roman
> încerca să-şi extindă dominaţia în sudul Dunării !
> Prin urmare, este logic şi de bun simţ să conchidem că,
> Burebista este
> constructorul podului de la Drobeta. Apollodor doar a
> refăcut partea de lemnărie a podului pentru ca Traian să
> poată avea o cale mai facilă pentru a jefui Dacia de toate
> bogăţiile ei ! Dar ce se întâmplase cu podul în ajunul
> ocupaţiei romane ? Decebal, strateg vestit, surprins de
> atacul romanilor, distruge lemnăria podului. Faptul pare a
> fi atestat de bucăţile de bârne arse aflate la fata
> locului. Deci, pentru a frâna în oarecare măsură invazia
> romană, Decebal, din necesităţi de strategie militară,
> distruge opera înaintaşului său, Burebista. Aceasta va fi
> refăcută de un alt DAC, de această dată împărat al
> Bizanţului, anume CONSTANTIN CEL MARE, născut în oraşul
> Niş, aflat azi în Serbia!
>
> Când vom înceta a mai ridica elogii cuceritorilor şi vom
> trece sub semnul ignoranţei realizările strămoşilor
> noştri ?
> Toată lumea a învăţat
> la şcoală (atât în clasele primare, cât şi în liceu),
> la capitolul antichitatea românilor, că în răstimpul
> 103-105 arhitectul Apollodor din Damasc a construit un pod
> peste Dunăre, graţie căruia Traian a reuşit să-şi
> treacă armatele în Dacia şi să o transforme în
> provincie romană ! Faină chestia, mai ales că este vorba
> de o minune a antichităţii în această parte a lumii,
> fiind considerat cel mai lung pod din Imperiul Roman ! Numai
> că. informaţia nu prea pare în regulă, mai ales că nici
> nu are "acte" ! O să mă întrebaţi: "Cum
> adică nu pare în regulă ?"
>
> Foarte simplu. Pentru construcţia acestui pod de către
> romani nu există nici un document. Nici măcar unul ! Nici
> de factură folclorică, nici epigrafică şi nici literară
> ! Apoi trebuie să vă atrag atenţia că istoria este o
> materie de studiu logică. Ori, această acţiune de
> construire a podului de la Drobeta de către Traian, prin
> intermediul arhitectului Apollodor din Damasc, este absolut
> ilogică ! Să vorbim întâi despre documente.
>
> Este cunoscut faptul că monumentul triumfal ridicat de
> Traian în urma victoriei împotriva dacilor şi cunoscut
> sub numele de Columna lui Traian, este o cronică în
> piatră care relatează pas cu pas cucerirea Daciei. Pe un
> asemenea monument, mai ales că este construit de acelaşi
> arhitect care se presupune că a ridicat şi Podul de la
> Drobeta, Apollodor din Damasc, este practic imposibil să nu
> apară o asemenea realizare !
>
> Fie si numai pentru satisfacerea orgoliului împărătesc
> şi a celui ce l-a construit., fără a mai pune la
> socoteală faptul că fără existenţa acestui pod poate
> că Dacia nu ar fi putut fi ocupată. Cu toate acestea dacă
> întrebăm documentele în legătură cu acest pod, ele tac,
> nu există dovezi literare sau epigrafice care să ateste
> construcţia podului de către romani ! Există însă în
> folclorul aromân o baladă
>
> populară care vorbeşte despre construcţia acestui pod. O
> sa vă spun imediat despre ce este vorba. Până atunci
> însă să vorbim puţin despre logica acestei afirmaţii
> tratată de specialişti ca "bătută în cuie".
> De ce ?
>
> 1. În primul rând este absolut ilogic ca romanii să fi
> putut construi podul de la Drobeta într-un răstimp atât
> de scurt (numai 2 ani) în condiţiile în care unul dintre
> maluri se afla încă în stăpânirea dacilor !
>
> 2. În al doilea rând este absolut ilogic ca Decebal,
> pentru care libertatea poporului său era mai presus de
> orice altceva să stea cu mâinile în sân şi să
> privească cum se construieşte un pod care punea în
> pericol însăşi existenţa statului dac !
>
> 3. În al treilea rând afirmaţia este ilogică întrucât
> cercetări efectuate de către ingineri au pus în
> evidenţă faptul că, cu tehnica actuală şi pe vreme de
> pace, sunt necesari cca. 5 ani pentru finalizarea unei
> asemenea construcţii ! Atunci era război ! Iar Traian nu
> era un copil care se juca de-a războiul să nu-şi dea
> seama că-şi decimează armata în van urmărind
> finalizarea acestui proiect. Tocmai de aceea pe Columnă
> armata romană trece PE UN POD DE VASE !
>
> Acestea fiind spuse să vedem, totuşi, ce este cu Podul
> "buclucaş". Cine a construit podul de piatră de
> peste Dunăre ? Mi se pare mult mai verosimil şi mai logic
> din punct de vedere istoric ca Podul de la Drobeta să fi
> fost construit cu ceva timp înaintea războaielor
> daco-romane, pe timp de pace, climat mult mai propice pentru
> realizarea unei asemenea construcţii. Cine şi de ce să fi
> construit această "perlă" a ultimei provincii
> cucerite de romani ? Dacii stăpâneau, înainte vreme,
> ambele maluri ale Dunării. Prin urmare este verosimil
> faptul ca Podul să fi fost construit de ei ! Faptul apare
> cu totul logic după ce-l citim pe Strabon:" Burebista
> stăpâneşte peste tot teritoriul de pe ambele maluri ale
> Dunării". Acelaşi autor ne spune: "(Burebista)
> trecea fluviul când dorea.", însă Dacia nu era
> putere navală la acea vreme ! Dacă iarna Dunărea putea fi
> traversată pe gheaţă, cum se întâmplă în cazul
> atacului lui Decebal în
> Moesia, care era modalitatea de a trece Dunărea, vara,
> decât. pe un pod ! Aceasta având în vedere că Burebista,
> cum spuneam, nu dispunea de o flotă din care să facă pod
> de vase. Mai mult pentru această afirmaţie există chiar
> şi documentaţie ! O baladă populară aromână,
> intitulată "Puntea din artă" ne vorbeşte,
> valorificând probabil o legendă mai veche, despre trei
> meşteri constructori iscusiţi care au lucrat la
> construcţia unui pod peste Dunăre vreme de şase ani ! A
> se observa că cifra concordă cu cercetările moderne.
> Având în vedere că Burebista stăpânea peste ambele
> maluri ale Dunării este de la sine înţeleasă necesitatea
> geo-strategică a construirii acestui pod peste care
> Burebista "trecea fluviul când dorea". Necesitate
> care se impunea având în vedere faptul că Imperiul Roman
> încerca să-şi extindă dominaţia în sudul Dunării !
> Prin urmare, este logic şi de bun simţ să conchidem că,
> Burebista este
> constructorul podului de la Drobeta. Apollodor doar a
> refăcut partea de lemnărie a podului pentru ca Traian să
> poată avea o cale mai facilă pentru a jefui Dacia de toate
> bogăţiile ei ! Dar ce se întâmplase cu podul în ajunul
> ocupaţiei romane ? Decebal, strateg vestit, surprins de
> atacul romanilor, distruge lemnăria podului. Faptul pare a
> fi atestat de bucăţile de bârne arse aflate la fata
> locului. Deci, pentru a frâna în oarecare măsură invazia
> romană, Decebal, din necesităţi de strategie militară,
> distruge opera înaintaşului său, Burebista. Aceasta va fi
> refăcută de un alt DAC, de această dată împărat al
> Bizanţului, anume CONSTANTIN CEL MARE, născut în oraşul
> Niş, aflat azi în Serbia!
>
> Când vom înceta a mai ridica elogii cuceritorilor şi vom
> trece sub semnul ignoranţei realizările strămoşilor
> noştri ?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu