Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________

joi, decembrie 6

parazitii in interviuri anotate

Din Cotidianul

In „Mesaj pentru Europa“ va referiti la tigani si la gay.



Cheloo: Am mai fost plecati, am simtit ce inseamna sa fii roman in Europa si asta se datoreaza strict tiganilor care au plecat pentru o imbogatire rapida, jafuri, furturi, violuri, prostitutie. Sintem asociati ca popor cu o minoritate favorizata in Romania. Sintem in secolul restrictiilor, este un trend de vreo 50 de ani incoace, hai sa-i iubim pe cei care stau printre noi si nu vor sa se integreze. Minoritatile trebuie respectate, trebuie sa le respectam cultura, dar nu sa calcam in picioare drepturile majoritatii in favoarea lor. Vrei sa traiesti in Romania, adapteaza-te! Nu vrei, du-te, frate, de unde ai venit. In cazul de fata, probabil ca in India.

In „Concentrati in metropole“ vorbiti despre noile media. Cit de importante sint pentru voi computerul si Internetul?



Ombladon: Freaka este bolnav. Noi folosim computerul strict pentru muzica.

Cheloo: Nu sintem dependenti de Internet, nu ne place directia in care se indreapta lucrurile. E pacat ca pustii din ziua de azi prefera sa stea sa o frece pe Internet, sa poarte discutii pe forumuri, pe mess, in loc sa traiasca, de fapt. Sa aiba niste ocupatii irelevante, dar reale.

Ii mai taxati si pe cei care intra pe forumuri sa va injure.

Cheloo: Ii taxam intr-un singur vers, revenim la aceeasi chestie, noi muncim foarte mult, dormim putin, alergam, ne stresam, pentru noi chiar e un efort intelectual sa facem versurile astea, nu vin asa usor cum se crede.

Ombladon: Nu acceptam criticile unor copii de 15 ani care n-au facut nimic. Frate, in momentul in care o sa ajungi la nivelul meu si o sa faci piese la fel de bune, pe care lumea sa le perceapa asa, atunci da-ne in cap.

In „Drogurile schimba tot“ sinteti mai vehementi ca niciodata in ce priveste drogurile grele.



Cheloo: Ne-am ferit sa facem campanii antidrog, pentru ca in Romania exista un singur drog de care trebuie sa te feresti cu adevarat si acela e heroina. Nu am facut, pentru ca, pur si simplu, nu am simtit. In momentul in care am zis ca e important sa facem chestia asta, am facut-o asa cum am crezut noi. E o piesa la obiect si poate n-ar putea fi difuzata pentru ca este extraordinar de explicita si de dura, iar oameni rau intentionati ar putea spune ca trebuie interzisa pentru ca instiga la consumul de droguri.

Aveti prieteni cu probleme legate de drogurile grele?

Cheloo: Am trait printre ei. Stim foarte bine ca de heroina scapa foarte putini. De aceea „Drogurile schimba tot“ se refera la heroina. Punct.

Ati fost tentati s-o incercati?

Cheloo: Nu am fost tentati s-o incercam. Noi sintem sfinti.

Freakadadisk: Am ajuns la 30 de ani, cu 90 de kile.

Cheloo: Deci inseamna ca nu consumam heroina. Asta nu inseamna ca nu stim toate aspectele. Avem prieteni care au murit. I-am carat in spate...

Injurati politicienii in „Slalom printre cretini“. Aveti amici printre politicieni?



Cheloo: In particular, stim destui, in general, pe cei tineri, dar asta nu inseamna ca-i sustinem politic sau ca sintem de acord cu ei.

Ne-au spus ei: „Stim ca sintem de cacat, dar ne merge bine“.

Ombladon: Momentan, cei tineri n-au puterea sa faca nimic.

Cheloo: In partide sint multi care ar putea face lucruri bune, dar sint cu piciorul in git si legati de vechii politicieni care detin controlul real. Ramin acolo in speranta ca mai tirziu vor reusi sa conduca partidul respectiv, sa faca ceva bun, daca intre timp nu se pervertesc, la rindul lor.

Nu dati doi lei pe tricolor, dar l-ati pus pe coperta.

Cheloo: L-am asociat cu „Slalom printre cretini“, vorbim despre Romania. Asta nu inseamna ca toti romanii sint cretini, ci marea lor majoritate. Si sint asa, pentru ca romanii nu mai au nimic, nu prea mai au cultura, de ani buni se promoveaza prostia la cel mai inalt nivel, ce vezi pe televizor te ingrozeste.

Cum s-a petrecut colaborarea cu Margineanu?

Ombladon: Noi facusem tot textul, negativul, Margineanu e un om vesel. Pur si simplu, l-am trezit din somn: „Vino la studio ca avem o piesa, ia-l si pe ala cu vioara si hai sa ne distram un pic!“. Ne stiam. In general, am colaborat cu prieteni, cunostinte.

Credeti ca are vreo sansa vreuna dintre piesele astea sa nu fie cenzurata?

Cheloo: Vrei un raspuns inteligent? Deja ne doare-n p...! Ne-am obisnuit atit de mult cu ideea de a fi cenzurati, incit nu ne mai preocupa acest subiect.

Din Evenimentul zilei


EVZ: Ati lansat un nou album, „Slalom printre cretini”, considerat mult mai dur decat ceea ce ati facut pana acum. In piesa „Mesaj pentru Europa” atacati tiganii si homosexualii si exista pareri ca ati trecut de la un mesaj anarhist la unul xenofob si rasist.

Cheloo: De ce nu avem voie sa spunem ceea ce credem? De ce trebuie sa protejam atat ideea de minoritate? De ce, daca spui o chestie care te deranjeaza, esti catalogat ca rasist? Noi nu avem o problema cu culoarea pielii. La noi totul se reduce la cultura si atitudine. Rasismul este o chestie noua, a fost inventat acum 50 de ani. Iar acum, cine deschide gura si spune ceva ce n-ar trebui spus e catalogat drept rasist si xenofob.

E o regula mondiala in momentul de fata. De ce n-am voie sa spun ceva despre tigani, fara sa fiu catalogat ca rasist? Ne referim strict la ce se intampla in Europa, unde romanii sunt priviti ca tigani. Ne deranjeaza. Asta ma transforma in rasist si xenofob?

Nu am voie sa spun ce ma deranjeaza? Ma deranjeaza si ca romanii care vorbesc trei limbi straine primesc oferte sa care tomberoane la Amsterdam. Am intrat in genunchi in Europa si-acum tre’ sa le sugem p*** ca sa fim frati cu ei. Insa vor sa integreze tiganii.

Am ajuns la 30 de ani si ne respectam. Suntem sinceri. Ar trebui ca eu sa ma cobor la nivelul lor, sa traiesc in cort si sa ma duc sa fur in Europa, ca sa nu fiu considerat rasist? Pot sa pun problema si la modul asta. Si nu mi-e rusine, sunt mandru chiar, este piesa mea preferata de pe album.

Freakadadisk: Nici nu aparuse conflictul asta cu Italia, piesa e compusa acum un an.

Mergeti mai departe... Aveti un vers in care spuneti „sa facem homosexualii pachet si sa-i trimitem la Barcelona”.
Cheloo: Este o gluma. Daca as putea sa-i trimit pe toti la Barcelona, i-as trimite si n-ar mai fi o gluma. Eu nu vreau sa-mi cresc copiii printre barbati care se saruta in fata lor. Este dreptul meu sa spun asta.
Ombladon: Noi avem o problema cu homosexualii care ies pe strada si spun in gura mare ce fac. Ce fac la ei acasa e treaba lor.

Credeti ca mesajul vostru va schimba ceva?
Ombladon: Nu stim asta. Noi am tras doar niste semnale de alarma.
Cheloo: Trei oameni care canta nu pot schimba o natiune. Insa un procent poate sa asculte, sa inteleaga si poate cativa isi vor schimba atitudinea. Mesajul nostru este absolut pozitiv, numai ca e imbracat intr-o forma violenta. Care devine din ce in ce mai violenta de la an la an. Oamenii se schimba, gandesc altfel. Nu mai suntem ca la 15 ani, cand
ne-am apucat de muzica.

Aveti o alta tema constanta: femeile. Toate sunt curve si proaste? Unele femei se simt deranjate de versurile voastre.
Ombladon: Si pana sa facem noi piesele nu se simteau? Inseamna ca aveau o problema.
Cheloo: Ne distreaza subiectul. E o parere. Insa exista si exceptii.

Cum o sa ajungeti la public? Cu mici exceptii, radiourile nu va difuzeaza.
Cheloo: Ne-am obisnuit si cu asta.

Orice artist isi doreste sa fie difuzat. V-ati resemnat?
Cheloo: Acum cinci ani am fi spus: da, uite ce misto e, suntem pe radio, insa acum ne-a trecut. Nu mai suntem copii. Singurul lucru care ne intereseaza acum e sa ne pastram linia, sa nu facem lucruri comerciale, sa fim respectati pentru muzica pe care o facem.
Ombladon: Sa nu-i dezamagim pe cei care ne asculta de multi ani. Nu ne intereseaza cei care au descoperit Parazitii acum sase luni.

Cine sunt ascultatorii vostri?
Cheloo: Sunt doua categorii: cei care spun „Hi, hi, hi, mama ce injura aia acolo” si sunt cei care inteleg ceea ce vrem noi sa „balbaim” pe albume si se regasesc in muzica noastra.
Ombladon: Primii nu ne intereseaza, insa nu le putem interzice sa asculte Parazitii.

Sunteti de 14 ani pe piata. Multe trupe de hip-hop n-au rezistat.
Cheloo: Noi avem puterea sa spunem ce gandim, chiar daca gandim prost. Nu avem pretentia ca suntem genii, suntem trei oameni normali.

Veti face videoclip la „Mesaj pentru Europa”. Banuiesc ca iar vor fi probleme cu CNA.
Cheloo: De ce banuiesti atata? Hai sa vedem ce se intampla. De fapt, nici nu ne intereseaza ce se intampla.

Mai aveti ceva cu membrii CNA?
Ombladon: Noi n-am avut niciodata nimic cu ei. Ei au avut cu noi, iar noi am contraatacat.

Aveti cateva colaborari pe album.
Cheloo: Avem cateva featuringuri cu unii dintre membrii Wu Tang Killa Beez. Chiar ne-am dorit asta, ii ascultam de la 15 ani. Mai avem o piesa cu Mircea Badea, pentru ca suntem fanii lui, si mai avem una cu Margineanu, „Moartea intreaba de tine”, la care, de asemenea, vom face videoclip.

CONTROVERSE

Cheloo: „Nu suntem rasisti”

Totodata spuneti ca toleranta e la moda. Cine stabileste limitele?
Cheloo: aia care ne fac pe noi xenofobi si rasisti. Nu suntem prosti. E foarte simplu: de ce trebuie sa vad doi travestiti
care se saruta ostentativ pe strada? Iar asta chiar se intampla. Eu, ca majoritate sexuala, nu sunt obligat sa accept asta. Din punctul meu de vedere sunt atacat. Drepturile mele ca majoritate nu mai sunt respectate in momentul in care mi se impune sa respect dorintele unei minoritati sexuale sau de orice alt fel. Avem prieteni negri, i-am tinut la noi in casa. Nu suntem rasisti.

Atunci, versurile acestea sunt o metafora socanta prin care sa atrageti atentia?
Cheloo: Nu e o metafora. Asta am gandit, asta am spus. Nu ne-am straduit sa facem „Mesaj pentru Europa”, asta gandim. Daca sunteti socati, dati cu pietre-n Parazitii, frate. Nu mai ascultati muzica, spargeti
CD-urile. O sa vindem cu 30.000 de copii mai putin. N-are nicio importantta, noi am spus ce-am crezut.
Ombladon: Asta am facut intotdeauna.

Niciun comentariu: