Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________

duminică, septembrie 11

una alta pentru gust(uri), peromaneste




Anticomie din USA

French cuisine

Roxana din Franta scira undeva:

> Francezii mai reusesc sa deschida
> un restaurant în America?

Grea intrebare.

In New York se deschid mereu "French Restaurants" dar nu neaparat de francezi.

Acu vreo cativa ani s-a deschis Cosette in Mid Manhattan, isi zice "French", dar patronul e Canadian.

Un Alt restaurant decent cu mancare frantuzeasca e "Sel & Poivre" a carei proprietara e Noma Dumici (de origine Serbo-Croata) cu ospatari mexicani, nepalezi si orice alte nationalitati but French, care stiu sa zica Bonjour si Bon Appetite (sp?) si cam atat.

Dintre relativ nou deschisele restaurante cu French cuisine, stiu unul singur cu co-proprietar francez (the other co-owner is American, nu-i spun sexul) mai mult de forma, sa-i dea accent frantuzesc, dar ii papa banii si-i face zile fripte to the other co-owner.

Paradoxal, eu merg la restaurante "frantuzesti" mai mult ptr. steak Tartar care nu m-as incumeta sa-l iau in alte parti; ultima oara cand m-am incumetat a fost la 21 Club, un pret f. piparat, la fel si biftecul, adica au scapat piper cu nemiluita, ca nu-ti aduc ingredientele sa ti-l prepari singur.

> Cea mai buna cafea se bea dimineata
> în cafenea, " au zinc " sau cum am
> spune pe romaneste, la botul calului.

Asta n'am stiut-o. E un restaurant downtown Manhattan cu preturi decente, care se numeste "Le Zinc", dar pana acum am luat numele ad literam; omul cat traieste invata, de aceea am si tinut sa va raspund mesajului.

Sper ca nu credeti stereotipurile care circula ca americanii ar fi anti-francezi (dimpotriva, mai curand filo, cel putin cei pe care-i cunosc eu) sau ca in restaurantele americane se intra in tinuta de beggars. Chiar un restaurant de mana a doua obliga un minimum de decenta. Dar McDonald nu e restaurant decat in gluma etnica "Scottish restaurant".





traktorist din SUA

Nu stiu ce nu e de inteles, ce e asa destept ca acum trebuie sa studiezi chimie vre-o trei ani sa pui piper sau sa nu pui....
. Nu maninca lumea la fel. La fel ca si mirosul, simtul gustului este diferit de la un individ la altul. Eu nu maninc vinete nici daca imi tai toate degetele ( si cel fara unghie ! ). Degradarea simtului gustativ incepe de la virsta de 10 ani. De asta nimeni nu mai face mincare ca mama acasa ! In jurul virstei de 10 ani , toate prostiile de la bilci sint bune ! Aceiasi mincare mincata acum e ... obisnuita !

Si nu vorbi de unt ! Noi mincam unt numai la mare , la Mangalia !
Voi stricati untul in mincare ? Nu e scump ?





Anticomie din USA

De gustibus...

traktorist a scris:


> Nu maninca lumea la fel. La fel ca si mirosul, simtul
> gustului este diferit de la un individ la altul.

De aceea se zice ca nu se discuta gusturile, ca asemenea discutii pot provoca adevarate razboaie.

>Eu nu
> maninc vinete nici daca imi tai toate degetele ( si cel fara
> unghie ! ).

Probabil ai o alergie la vinete?

Eu mor dupa vinetele COAPTE direct la foc, nu la cuptor, sa simti gustul de fum. Dar la nevoie merge si Baba Ganush (sp?)

> Degradarea simtului gustativ incepe de la
> virsta de 10 ani.

Cica fumatul amorteste papilele gustative. Nu prea am intalnit fumatori gurmeti.

>De asta nimeni nu mai face mincare ca mama
> acasa ! In jurul virstei de 10 ani , toate prostiile de la
> bilci sint bune ! Aceiasi mincare mincata acum e ... obisnuita
> !

Se zice ca atunci cand ai manca ceva dar nu stii ce, este de fapt amintirea laptelui de mama, cel mai complet aliment.


>
> Si nu vorbi de unt ! Noi mincam unt numai la mare , la
> Mangalia !
> Voi stricati untul in mincare ? Nu e scump ?

Oricum, e mai sanatos decat margarina sau alti inlocuitori.







Roxana din Franta

Re: French cuisine/ Daca patronul este din Quebec..

putem vorbi de un adevarat francez...:-))
Ei sînt cei mai aprigi aparatori a tot ce e francez. Este o scriitoare canadiana, o doamna în vîrsta, care de cîte ori apare o controversa privind limba franceza, este prezenta pe toate platourile. Ce pacat ca nu-mi vine în minte numele dînsei. Vine din Arkadia ei natala cu o nuielusa si sa nu credeti ca loveste la întîmplare. O adevarata teroare pentru toti " inovatorii " în limba franceza si gastronomie. Pentru ea, limba franceza fara gastronomie si gastronomia fara franceza, este ca un om fara un brat.

Ultima idee a dînsei a fost cum sa salveze 100 de cuvinte din limba franceza. S-a asociat cu un ziarist cunoscut în Franta, Bernard Pivot, care avea în trecut o emisiune literara foarte populara numita Apostrophe. Amîndoi au început sa vorbeasca de ecologia cuvintelor...:-))


Nu cred ca dusmanii Frantei sînt în exterior, ei saboteaza din interior. Incetul cu încetul tot ce a fost bun, frumos, elegant, dispare. Dar mai sînt înca multe resurse. Se
vorbeste din ce în ce mai mult de un " retour". La moda nu mai sînt oameni care au ceva de spus. Ca peste tot, la moda sînt " les gens-foutre ".

Toate bune





De la: Olga Khan din Phoenix, AZ, USA

mini cescute de expresso

Americanii beau o cafea slaba, amara, fara aroma sau gust decat pentru o secunda si foarte lunga. Mie nu-mi place.

O gasesti peste tot si la pret mic, uneori gratuit. Numai in ultimii 18 ani am vazut ca au inceput sa fie la moda pe scara larga aceste specialitati de cafea europeana, adica inafara restaurantelor si caselor private, sa fie si in cofetariile magazinelor mari sau al alimentarilor, in mall-uri, etc.

Nu prea era nici traditia de "dine out" ca la noi, ca te imbraci si mergi festiv pentru diner. M-a si enervat ca toti in tenisi rupti si corpul abia acoperit stau la masa, mesteca balegarul din farfurie un pic, cerea cutia de dus acasa resturile si serata e incheiata acasa in fata televizorului cand il mai termina laturile. La astea trebuia expresso ???

A trebuit divele de la Hollywood sa mearga la festivalul filmului la Cannes sa afle ce este viata ??? cum se bea si se maninca. Cu cutit si furculita inca este o arta la multi, dar deja stiu ca exista si COOOniac.

Americanii imita starurile 100%, ce fac ei este aprobat si imitabil, incepind de la haine, tot ce fac pe pelicula, nunti, etc., devine traditie si cultura.

Altfel, eu de zeci de ani nu mai beau asa otravioara mica si foarte tare (expresso).
Doar cafea cu lapte si numai dimineata, acum am terminat si eu ceremonia mea pe ziua de azi ca este inca dimineata la mine. Eu rezist si fara cafea !!! o perioada de timp am si lasat afara din meniul meu fara sa tremur dupa ea ce cei pentru alcool sau tigara !!!


Draga Roxana, am locuit 5 in in Lyon si putine din traditiile francezilor care mi-au scaapt din atentie in zona Rhone-Alps.

Acele bol-uri franceze sint mici in comparatie cu cana de supa cu toarta, americana, niste oloi de pamint. Sincer nu mi-a placut aceasta traditie dar ...... dar mai ales ca baga paine sau cornuri in "zeama" si chestia aia inmuiata maninca ! si acum simt ca mi se reorganizeaza maruntaiele !!! asta nici la englezi nu pot vad sa vad cu oul moale, galbenusul curge pe bratz in jos !!! si ei mai au si niste biscuiti tari de bagat in ceai, tot cu mana !!!

Noi numai slanina cu ceapa mancam cu mana pe camp sau in padure.

Sa stii ca se mai deschid localuri franceze ca doar nu sintem in razboi cu francezii, si populatia cumpara ori ce este francez mult mai repede decat sa fie ori ce alta nationalitate.

Un mic story de Luni: ne-am dus sa cumparam niste mobila, am avut pe mine un Tee-shirt cu Paris inscriptie destul de mare si in chenare niste fete care danseaza can-can, la Paris mi-am luat la Nouvelle Galeries acum 8 ani.

Nu prea ne-au placut preturile ca se vorbea de reducere si la iesire vine un domn sa ma intrebe daca stiu franceza, de unde sint ca am un accent si de ce n-am cumparat nimic ........ i-am spus opinia mea deschis in franceza la care imi ofera 30% reducere si transport gratuit peste oferta de reducere al magazinului. Nu i-am cerut absolut nimic !!! smecherul mi-a zis ca stie franceza dar n-a inteles o yota doar voia sa auda cum suna si cu proprietarul magazinului se amuzau pe contul meu !!!




Oriana din Italia

Olga, espresso, etc

Nu prea era nici traditia de "dine out" ca la noi, ca te imbraci si mergi festiv pentru diner.
- nu, imposibil, pe aici nu iesi seara absolut deloc in tenisi, ba si rupti, s-ar intoarce toti dupa tine ca dupa urs!

M-a si enervat ca toti in tenisi rupti si corpul abia acoperit stau la masa, mesteca balegarul din farfurie un pic, cerea cutia de dus acasa resturile si serata e incheiata acasa in fata televizorului cand il mai termina laturile. La astea trebuia expresso ???
- am vazut chestia asta cand am fost la NY, o stiam din filme, credeam ca erau resturi pt. catzei! Javrele mele nu poftesc absolut de loc ce ramane de la masa, au cutioarele lor.

- cafeaua asta lungita, se spune ca e mai daunatoare decat cea espresso, zic amici de-ai nostri, ma refer la doza de cafeina ingerita.
Practic, de la Elvetia in sus, se bea cafeaua asta, chemata americana, am si masina asta pt. oaspetii mei din Nord- pe ei ii doare stomacul de la espresso!!!- si am vazut in toata Scandinavia ca platita prima ceasca, urmatoarele ti le ofera. Prima data cand eram acolo, ramaneam perplexa, ce tot vine tipa cu un fel de termos-boiler ca sa ne umple cestile din nou, nu terminai si iar venea.
Faci bine, daca iti creeaza probleme sa n-o bei, incearca cu un pic de lapte spumuit, cand o sa te apuce dorul.
Bun week end.

Niciun comentariu: