Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________

duminică, iulie 13

Christiaan despre masoni romani



2008-07-09 23:56:55



Ne ducem la ARHIVA ziarului ZIUA si ce vedem?
http://www.ziua.ro/display.php?data=2003-09-19&id=127946

Astfel aflam ca din 2002 Chirovici a fost Absolvent al Facultatii de Comert din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti (1988) si din 1991 a lucrat in presa. Dupa o cariera jurnalistica de succes (redactor-sef la "Curierul National", apoi director executiv la B1 TV), a devenit in 2002, consilier pe probleme economice al primului ministru Adrian Nastase pentru ca in anul urmator sa fie numit de pidosnic ministru pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii.La sfarsitul anului 2003 a ajuns Mare Maestru fiind ales din 16 candidati. Interesant ca provine dintr-o dizidenta ce s-a unit cu regularii. Sprijinul pidosnicului arogant a fost substantial. Acesta visa sa ajunga, cu sprijinul lui Chirovici, Suveran Mare Comandor si sa-i ia locul lui Iancu! Aceasta pretentie nebuneasca se pare ca a stat la decaderea vanatorului de oo. Vazandu-se cu sacii in carutza, Chirovici l-a tradat si se pare ca l-a avertizat discret pe Iancu. Urmarea se cunoaste! Iar Chirovici a intrat in politica la PUR (actualul PC, deci e coleg cu Piedone!)
Restul e istorie! Istorie pe care o stie FB Miruna Munteanu, in prezent demisionara de la ZIUA si angajata la...JURNALUL NATIONAL!
QED!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Eugen Ovidiu Chirovici se explica
"Important nu este sa fii ales Mare Maestru, important este ceea ce faci dupa aceea", a declarat pentru ZIUA Eugen Ovidiu Chirovici, unul dintre favoritii cursei electorale pentru cea mai inalta demnitate a Ordinului masonic romanesc. Nascut in 1964, la Brasov, Chirovici este cel mai tanar dintre cei 16 candidati inscrisi pana acum. Absolvent al Facultatii de Comert din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti (1988), incepe, din 1991, sa lucreze in presa. Dupa o cariera jurnalistica de succes (redactor-sef la "Curierul National", apoi director executiv la B1 TV), devine, in 2002, consilier pe probleme economice al primului ministru. Recent a fost numit ministru pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii. Eugen Ovidiu Chirovici a explicat, in exclusivitate pentru ZIUA, de ce candideaza la functia de Mare Maestru al Marii Loji Nationale din Romania (MLNR) si ce isi propune sa faca daca va castiga alegerile.
ZIUA: - Dintre cei 16 candidati la functia de Mare Maestru, sunteti in mod clar cel care se bucura de cea mai mare simpatie din partea masoneriei internationale. Ce relevanta are acest fapt pentru alegerile din noiembrie?
E.O. Chirovici: - Este important daca, odata ales Mare Maestru, vei fi sau nu acceptat. Sigur ca te voteaza fratii din Romania si nu se amesteca nimeni in optiunea lor. Dar este foarte important sa fii acceptat ca interlocutor intr-o organizatie care se numeste Ordin universal. Orice entitate nationala, care, sigur, isi gestioneaza treburile in limita granitelor sale, este, totusi, o veriga care face parte dintr-un lant. De aceea este foarte important sa stii ca esti acceptat tu ca persoana, ca interlocutor. Pentru ca si binele obedientei tale va depinde de asta. Daca ai relatii personale si esti acceptat, vei fi ajutat, vei fi sfatuit in momentele mai dificile si evident ca se va mobiliza si un sprijin extern pentru obedienta pe care o reprezinti.
ZIUA: - Aceasta sustinere externa nu risca sa trezeasca si o reactie inversa, de respingere?
E.O.C: - Ba da. De exemplu, eu am primit o medalie de la Marele Maestru al Austriei, Michael Kraus. Este cea mai inalta distinctie a masoneriei austriece si pentru prima oara a fost acordata unui roman. Am primit-o pentru merite legate de unificare. Evenimentul a generat discutii, fiind intr-un context electoral. Dar dincolo de faptul ca am primit-o eu, orice gest de genul acesta nu-l iei cu tine. Ramane si se adauga la zestrea de credibilitate internationala pe care o are respectiva structura.
Sigur, este cu totul altceva sa ai o coloana vertebrala, sa adopti pozitii care tin de interesul national, ceea ce este absolut necesar, la orice nivel reprezentativ al societati. Si la noi, ca si in politica. Dar de aici si pana la a interpreta un gest de curtoazie drept un amestec in treburile interne devine penibil. Asemenea pozitii sunt descalificante mai ales pentru un mason care, prin excelenta, apartine unui ordin universal. Ele reflecta o gandire primitiva care nu ar trebui sa fie specifica unui frate care socoteste ca a trecut de la piatra bruta la piatra slefuita, cum spunem noi.
ZIUA: - Sa revenim la momentul unificarii. Multa lume a apreciat faptul ca ati renuntat la functia de Mare Maestru in cadrul MLUNR, pentru a face posibila fuziunea cu MLNR-ul.
E.O.C - Nu, nu am nici un merit. Marturisesc cu maxima sinceritate. In momentul in care eu am preluat conducerea Marii Loji Nationale Unite din Romania protocolul de unificare era semnat. Fusese semnat de predecesorul meu, Titus Nicoara, impreuna cu Gheorghe Comanescu. In secunda doi dupa ce am fost ales, primul lucru pe care l-am supus la vot a fost continuarea unificarii. Fratii au fost de acord. Deci eu nu am facut decat sa finalizez o misiune pe care mi-am asumat-o in acea obedienta. Eu stiam ca mandatul meu va fi foarte scurt. Am stiut din momentul in care am fost ales. In plus de asta stiam ca si varsta si vechimea in loja, plus o anumita modestie pe care trebuie sa mi-o asum, nu ma recomandau neaparat pentru a conduce o obedienta care devenea, dupa unificare, mult mai numeroasa. Noi (cei din MLUNR - n.n.) eram totusi mai putin numerosi, relatiile erau mai complexe.
ZIUA: - Aceasta "tema" va fi probabil reluata acum, in campania electorala. Exista voci care se plang de faptul ca fostii MLUNR-isti sunt mai prezenti la varful MLNR-ului unificat decat cei care s-au aflat aici de la inceput
E.O.C - Au incercat unii sa redeschida discutia ca sa-mi descalifice candidatura intr-un mod josnic. Problema e ca in acel moment al unificarii am avut cea mai consistenta prezenta internationala din momentul infiintarii masoneriei. Au venit la Bucuresti reprezentanti a 18 mari puteri masonice, din care 14 la nivel de Mare Maestru. Istoria se scrie mai tarziu. Dar odata vom reusi, poate, sa spunem cat de important a fost acel moment pentru Romania. Si care ar fi fost consecintele, pentru Romania, nu numai pentru Ordin, daca acea unificare nu se facea. Faptul ca eu am inteles atunci sa fiu un interlocutor rezonabil tinea de un minim bun simt. Niciodata nu am incercat sa-mi fac un merit din asta. Destinul m-a impins intr-un rol important si mi l-am jucat, spun eu, cu demnitate. Putea fi altcineva. S-a intamplat sa fiu eu.
ZIUA: - De ce v-ati hotarat sa candidati acum la functia de Mare Maestru?
E.O.C: - Aveam un milion de alte oportunitati personale: o cariera politica, administrativa, sa-mi vad de meseria mea de ziarist care imi placea foarte mult, etc. M-am hotarat destul de greu sa candidez. Am facut-o insa numai dupa ce am vazut restul candidaturilor, m-am sfatuit cu niste frati si am ajuns la concluzia ca nu se poate altfel. Sigur, avem foarte multi frati de valoare, dar poti sa fi valoros, poti sa fi capabil, dar nu neaparat sa vrei sa te implici. Multi nu au dorit sa se implice.
ZIUA: - In cazul in care veti castiga alegerile din noiembrie, cum veti impaca functia de Mare Maestru cu cea de ministru al IMM-urilor, pe care o indepliniti in "viata profana". Intentionati sa demisionati?
E.O.C: - Pot sa continui sa fiu ministru pentru ca, la urma urmei, este un mandat foarte limitat, pe un an de zile. La IMM-uri este o chestiune foarte tehnica.
ZIUA: - Cum va explicati inflatia de candidati?
E.O.C: - Exista doua motive. Pe de o parte sunt unii care, strangand o oarecare zestre de voturi, spera sa-si negocieze o functie in Marele Consiliu. Altii au vrut pur si simplu sa-mi ia mie voturi. Au facut ei un fel de cooperativa, pe ideea ca faramiteaza "electoratul". Si, in al treilea rand, exista o reala confuzie. S-a creat ideea ca oricine poate face orice.
ZIUA: - Care este relatia dvs. cu actualul Mare Maestru, Gheorghe Comanescu?
E.O.C: - Eu sunt pentru ideea ca Marele Maestru trebuie sa se retraga foarte frumos, cu onorurile cuvenite si avand un rol important in continuare. De ce? Pentru ca asa se face, asa functioneaza aceasta institutie peste tot in lume si nu putem fi noi altfel. Altfel riscam sa ne dovedim imaturitatea si, la urma urmei, inabilitatea.
ZIUA: - Un punct de discutie in actuala campanie electorala este remunerarea Marelui Maestru. Romania este singura tara europeana in care aceasta functie se plateste. Care este pozitia dvs.?
E.O.C: - Eu voi renunta la remuneratie. Fara ca sa interpretez acest gest ca pe o delimitare de fostul mandat.
ZIUA: - Vorbiti de o renuntare personala, sau de legiferarea acestei decizii?
E.O.C: - Voi propune sa se renunte in general. Iar din banii respectivi - pentru ca exista un exercitiu bugetar care va curge, se va modifica eventual in februarie - sa fie constituit fondul pentru veterani. Pentru ca pana acum au fost ajutati niste veterani, dar mai mult ca urmare a unor gesturi sporadice si depinzand de un capriciu. Vreau sa institutionalizez treaba asta, ca sa nu aiba vreo tenta umilitoare. Exact fondul respectiv, care, daca nu ma insel, este la ora actuala de 1200 de euro, sa fie folosit pentru usurarea batranetilor unor frati care din pacate nu o duc prea bine.
ZIUA: - Pe cine vedeti cu sanse reale pentru turul doi?
E.O.C: - Vor ramane doi, asta este cert.
ZIUA: - Am inteles ca pot ramane mai mult de doi, daca obtin un numar egal de voturi.
E.O.C: - Asta este o ipoteza utopica, menita sa confuzioneze discutia. Probabilitatea este asa de mica, incat discutia este pur teoretica. Vor ramane doi. Cea mai mare probabilitate este ca in turul doi sa raman eu si cu Ion Savancea.
ZIUA: - Cum credeti ca se va desfasura campania electorala?
E.O.C: - Nu e bine sa ne atacam intre noi, fiindca, dincolo de campania asta care trece, noi ramanem impreuna. Eu nu l-am atacat pe niciunul. De ce sa atac eu un frate? Este ca un bumerang, care se intoarce in cele din urma impotriva tuturor. Insasi imaginea masoneriei este periclitata.
ZIUA: - Multe voci au criticat faptul ca, in ultimii ani, criteriile de selectie si de promovare au lasat mult de dorit in masoneria romana.
E.O.C: - Cred ca trebuie trasa odata o linie. Da, s-au facut greseli, poate strategia a fost eronata, problema este ce facem de-acum incolo.
ZIUA: - Se mai poate face ceva?
E.O.C: - Se poate. Daca n-as crede asta n-as candida. Nici eu nu vreau sa ma fac de ras ca ma angajez la un lucru pe care nu-l pot duce la bun sfarsit. Chiar stiu ce se intampla si ce trebuie facut si nu este chiar atat de dramatic. Nu trebuie schimbat "hardul". Sigur ca nu ai un Pentium 4. Ai un Pentium jumate. Dar schimba "softul". Iar "hardul" este suficient de matur ca sa suporte acel "soft". Din acel moment, "piesele" devin automat altele. O sa vedeti ca unul care acum pare "indoielnic", se va transforma. El atata a stiut. A intrat in masonerie fara sa aiba habar ce inseamna aceasta organizatie. Eu sunt optimist.
Miruna MUNTEANU