Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________

vineri, iunie 24

Fratelui meu roman

Dragul meu frate,



In ultima scrisoare in care brodam pe tema “America vazuta din diverse unghiuri” , ma indemnai sa vad filmul Dogville. Pai tocmai asta e problema, ca l-am vazut cand eram "acasa", in Romania adica, si regizoru Lars Von Trier zice ca filmul sau ( care seamana mai mult a piesa de teatru si bine face, ca sa nu ne distraga cu alta retorica de la mesaj) e bazat pe stereotipurile despre America, unul major fiind despre mica comunitate binevoitoare, cu radacini puritane, nu?, care te ajuta si apoi iti scoate ochii. Si mai frumos este ca pana la data cand facuse filmul nu fusese niciodata in America, asa ca ne-a aratat o America construita din toate stereotipurile cultivate de mass-media, si nu numai.



Nu, nu am vazut deloc filme de cand sunt aici, doar meciurile din finala NBA ( ce frumusete), dar mi-am mai deschis si eu ochii ca sa vad din ceea ce se mai intampla in sanul unei mici comunitati romanesti si unei comunitati americane "ortodoxe". Nu, nu neaparat ca m-am speriat (prea tare), dar cand iti dai seama ca filmele sunt reale....asta pentru ca nu am intrat niciodata intr-o comunitate, vorba aia, mai catolica decat Papa. Daca le-as spune despre relatia mea ireverentioasa cu Dumnezeu, mi-ar taia beregata intr-o clipita, asta daca nu s-ar gandi ca ar putea profita de pe urma lui Tudor care lucreaza prin finante, si deci cu banii.



Aventura mea cu viitoarea mea slujba se complica. Ce dantelarie este si birocratia americana, pentru 3 mii jumate cat o sa ma plateasca dupa, trebuie sa imi vand sufletul. Cica dosarul nu e complet, trebuie alte examene, alte hartii din Romania,unii zic intr-un fel, altii intr-altul, alte hartii din America. Probabil ca a obtine o slujba la nivel universitar e mai usor, ca ma gandesc ca te-au stors destul in timpul doctoratului (alta forma subtila de sclavie rafinata), desi se pare ca destui au trecut prin destule cat sa imi dovedeasca contrariul.



Am scris cam multe balarii, si nihil novo sub sole, m-am impacat si cu vremea fierbinte, si cu mancarea neorganica, frustrant de bine aratoasa, frumos mirositoare si ingrozitor de fada, mai am de lucrat la capitolul oameni. Si cum " l'inferne c'est les autres" vorba lui Sartre, as face bine sa inchei si acest capitol cat mai repede (ma simt ca Romania in pragul aderarii la UE). Nu de alta, dar daca San Antonio Spurs a castigat finala NBA, chiar avem sanse sa ramanem pe aici…

Niciun comentariu: